Shaping for Action

Een digitaal employer brand en een digitaal team

Het ondersteunen van groei met de juiste digitale strategie en activiteiten

Uitdaging

Action is een snelgroeiende Nederlandse winkelketen met meer dan 800 vestigingen in Europa. Om deze groei te ondersteunen is het aantrekken van getalenteerde medewerkers voor de winkels en het hoofdkantoor belangrijk. Omdat niet alleen deze medewerkers, maar ook klanten zich steeds meer omnichannel oriënteren en met elkaar in gesprek gaan, werd het belangrijk voor Action om verder te digitaliseren en optimaliseren.

Shapers

Gedurende 2,5 jaar heeft Digital Shapers aan de hand van verschillende projecten gewerkt aan een sterke employer brand, loyale klanten en de opbouw van een digital team. Hierbij hebben onze Shapers in verschillende interne teams deelgenomen en silo's overbrugt om tot een sterk, geïntegreerd resultaat te komen.

Resultaten

De inspanningen van onze Shapers hebben geleid tot het ontstaan van een nieuwe online employer branding strategie, een omni-channel implementatie waaronder een nieuwe website, sociale media campagnes, influencer- en e-mailmarketing en het gebruik van data-analyse dashboards. Na directe samenwerking met het management team en het trainen van medewerkers, hebben wij een toegewijd Digital team opgezet binnen Action. Dit heeft er samen mede voor gezorgd dat Action is verkozen tot ‘Beste Winkelketen van Nederland’.

Een jaar geleden zou ik me niet kunnen voorstellen hoe ik nu nadenk over de invloed van Digital en waar we nu staan op dit gebied. De acties van toen hebben vandaag de dag nog steeds impact

Buying Director en interim Marketing Director Action

SPECIAAL VOOR JOU

De juiste Shaper, de juiste focus

Ik heb een Shaper nodig Ik ben een Shaper 

EVENTS