Shaping Action

Een sterk online werkgeversmerk en digitaal team

Het ondersteunen van groei met de juiste digitale strategie en activiteiten

Uitdaging

Action is een snelgroeiende Nederlandse winkelketen, actief in Europa. Om deze groei te ondersteunen is het aantrekken van getalenteerde medewerkers voor de winkels en het hoofdkantoor belangrijk. Omdat niet alleen deze medewerkers, maar ook klanten zich steeds meer omnichannel oriënteren en met elkaar in gesprek gaan, werd het belangrijk voor Action om verder te digitaliseren en optimaliseren. Digital Shapers werd gevraagd de organisatie te ondersteunen met actie: samen leren door te doen.

Aanpak

Gedurende 2,5 jaar heeft Digital Shapers aan de hand van verschillende projecten gewerkt aan een sterke employer brand, loyale klanten en de opbouw van een digital team. Hierbij hebben onze Shapers in verschillende interne teams deelgenomen en silo's overbrugt om tot een sterk, geïntegreerd resultaat te komen. Er waren volop kansen om digitale technologie in te zetten om te versnellen, te meten en een groter bereik te hebben. Door te experimenteren en meters te maken, zijn we deze samen gaan benutten.

Resultaten

De inspanningen van onze Shapers hebben geleid tot het ontstaan van een nieuwe online employer branding strategie, een omni-channel implementatie waaronder een nieuwe website, sociale media campagnes, influencer- en e-mailmarketing en het gebruik van data-analyse dashboards. Dit heeft er samen mede voor gezorgd dat Action is verkozen tot Beste Winkelketen van Nederland. Naast directe samenwerking met het management team en het trainen van medewerkers, hebben wij een toegewijd Digital team opgezet binnen Action en een meer digital mindset verankerd.

Een jaar geleden zou ik me niet kunnen voorstellen hoe ik nu nadenk over de invloed van Digital en waar we nu staan op dit gebied. De acties van toen hebben vandaag de dag nog steeds impact

Hans van Hattem - Buying Director en interim Marketing Director Action

Ik heb een Shaper nodig Ik ben een Shaper 

EVENTS