Shaping DPA

Aantrekken van top talent

Het verbeteren van employer branding en marketing, om het juiste personeel aan te trekken.

Uitdaging

Om snelle groei te kunnen doorzetten was het aantrekken van het juiste talent belangrijk voor DPA Professionals. Er was behoefte aan een krachtige merkidentiteit en het aantrekken van kwalitatief goede kandidaten.

Afdelingen waren verantwoordelijk voor hun eigen digitale uitingen en maakte geen gebruik van een consistente social media strategie. Door deze segmentele aanpak waren kosten hoog en bleef impact relatief klein. Kansen werden gemist om kennis zowel binnen de organisatie als voor externen online te kunnen delen. In de organisatie was bovendien de wens om meer kennis en vaardigheden op te bouwen op het gebied van online en social media marketing.

Aanpak

Shapers met vaardigheden op het gebied van user experience design, social media marketing en digital project management hebben de customer journey onderzocht en persona's van doelgroepen opgesteld. Een content marketing plan is opgesteld en geïmplementeerd. Aan de hand van data analyses is de invloed van verschillende online kanalen en gedrag onderzocht en constant geoptimaliseerd.

Werkend met management en interne ambassadeurs, zijn de verschillende business units getraind op het gebied van digitale vaardigheden. Medewerkers zijn zelf online hun verhaal gaan vertellen meer onderling gaan samenwerking. Samen hebben we keuzes gemaakt rondom de inzet van software en zijn we gestart met de inzet van LinkedIn tools en het bouwen van een nieuwe recruitmentsite.

Resultaten

DPA Professionals heeft door een krachtige corporate storytelling een meer persoonlijke, benaderbare en professionele uitstraling online. Hierdoor heeft er een sterke groei in de conversie van sociale kanalen plaatsgevonden. Dit heeft geresulteerd in de start en vervolgens grote groei in percentage van nieuwe instroom binnengekomen via de eigen online kanalen. Er is bovendien een significante groei in traffic via de website gerealiseerd. Door persoonlijke verhalen heeft de organisatie online een gezicht gekregen. De opgestarte #kennisenkunde sessies, waarin online activiteiten met offline aanwezigheid worden gecombineerd, bleken zeer succesvol in het aantrekken van talent en opbouwen van een community.

Om de beste nieuwe talenten te kunnen aantrekken moeten wij zijn waar onze toekomstige professionals zich bevinden. Dankzij Digital Shapers weten we welke social media strategie voor ons het beste werkt en hoe we online kanalen kunnen inzetten om ons recruitment proces te bevorderen. We hebben gebouwd aan een sterk en interactief online merk.

Eric Winter - CEO DPA Professionals

Ik heb een Shaper nodig Ik ben een Shaper 

EVENTS