Shaping for DPA

Aantrekken van toptalent

Het verbeteren van employer branding en marketing, om het juiste personeel aan te trekken.

Een krachtige merkidentiteit online

Om snelle groei te kunnen doorzetten was het aantrekken van het juiste talent belangrijk voor DPA. Er was behoefte aan een krachtige merkidentiteit en het aantrekken van kwalitatief goede kandidaten.

Afdelingen waren verantwoordelijk voor hun eigen digitale uitingen en maakte geen gebruik van een consistente social media strategie. Door deze segmentele aanpak waren kosten hoog en bleef impact relatief klein. Kansen werden gemist om kennis zowel binnen de organisatie als voor externen online te kunnen delen.

Shapers

Shapers met vaardigheden op het gebied van user experience design, social media marketing en digital project management hebben de customer journey onderzocht en persona's van doelgroepen opgesteld. Een content marketing plan is opgesteld en geïmplementeerd. Aan de hand van data analyses is de invloed van verschillende online kanalen en gedrag onderzocht en constant geoptimaliseerd.

Werkend met management en interne ambassadeurs, zijn de verschillende business units getraind op het gebied van digitale vaardigheden, zijn medewerkers zelf online hun verhaal gaan vertellen en is er verbeterde samenwerking ontstaan. Samen hebben we keuzes gemaakt rondom de inzet van software en een start met de inzet van LinkedIn tools en het bouwen van een nieuwe recruitment website.

Resultaten

DPA heeft door een krachtige corporate storytelling een meer persoonlijke, benaderbare en professionele uitstraling online. Hierdoor heeft er een sterke groei in de conversie van sociale kanalen plaats gevonden. Dit heeft geresulteerd tot een groot percentage van nieuwe instroom, binnengekomen via de eigen online kanalen. Er is een significante groei in traffic via de website gerealiseerd. De organisatie heeft online een gezicht gekregen en is zeer succesvol met de opgestarte #kennisenkunde sessies welke veel talent aantrekken.

Om de beste nieuwe talenten te kunnen aantrekken moeten wij zijn waar onze toekomstige professionals zich bevinden. Dankzij Digital Shapers weten we welke social media strategie voor ons het beste werkt en hoe we online kanalen kunnen inzetten om ons recruitment proces te bevorderen. We hebben gebouwd aan een sterk en interactief online merk.

SPECIAAL VOOR JOU

De juiste Shaper, de juiste focus

Elke organisatie is anders, en heeft haar eigen ambities en uitdagingen. Dat is precies waarom er verschillende experts nodig zijn in verschillende situaties. Om een optimaal resultaat te behalen, kiezen wij een passende Shaper uit ons netwerk, gebaseerd op vaardigheden en motivatie. Een Shaper haalt het maximale uit zijn of haar vakgebied, en draagt kennis moeiteloos over naar een andere Shaper, indien nieuwe expertise vereist is.

Ik heb een Shaper nodig Ik ben een Shaper 

EVENTS