Shaping for Nomad

Outdoor meets digital

Digitale transformatie blijkt een boeiende ontdekkingstocht

Challenge

Nomad is een sterk merk met een stabiele positie in het outdoor retail landschap. Verkoop vindt in toenemende mate online plaats, via de kanalen van verschillende aanbieders. Een goede omnichannel ervaring wordt beloond door de klant. Het merk wil daarom de mogelijkheden verkennen en ontdekken in hoeverre digitale transformatie de organisatie kan versterken en niet verder belast. Digital Shapers is gevraagd een tijdelijke adviesrol op zich te nemen en de organisatie van inspiratie te voorzien, als ook consistentie in online klantervaring te creëren.

Oplossing

Aan de hand van verschillende workshops hebben we bepaald wat de identiteit van het merk Nomad is en wat we daarmee online willen uitstralen. We hebben deze boodschap consistent doorvertaald naar de verschillende kanalen en verschillende campagnes opgezet. Hierbij zijn we onder andere meer gaan personaliseren en hebben we de community van consumenten betrokken om de beleving rondom het merk te versterken. Digital Shapers heeft de organisatie getraind en gecoached op het gebied van online marketing en verschillende digitale tools geïntroduceerd die activatie en analyse makkelijker maken.

Resultaten

Een van de belangrijkste resultaten van dit project is dat bewustzijn van de kracht en het effect van online communicatie, alsook bekwaamheid binnen de organisatie op het gebied van online marketing sterk is verbeterd. Waar er eerst voornamelijk op product-detail niveau gecommuniceerd werd, staat er nu een platform waarmee consumenten geïnspireerd worden om Nomad te ervaren. Emotie wordt getriggerd door beleving centraal te stellen en de klant uit te nodigen: 'It's better to travel one mile, than to read a thousand books'. Voor Nomad het begin van een zeer interessante digitale ontdekkingstocht.

Het enthousiasme van Digital Shapers voor digital en branding werkt aanstekelijk, en heeft de benodigde verandering aangewakkerd. De kennis en inzichten van de Shaper hebben ons geholpen om de volgende stappen vooruit te kunnen zetten. Hij was niet bang om helder zijn mening te geven, ook als dit niet altijd was wat ik wilde horen. Een goede eigenschap om te hebben, wanneer je een nieuwe manier van denken bij een bedrijf moet introduceren. Als laatste, maar minstens net zo belangrijk: er werd niet alleen gepraat, maar er zijn ook actief dingen voor elkaar gekregen.

Anouk Kooijmans - Managing Director Nomad

SPECIAAL VOOR JOU

De juiste Shaper, de juiste focus

Elke organisatie is anders, en heeft haar eigen ambities en uitdagingen. Dat is precies waarom er verschillende experts nodig zijn in verschillende situaties. Om een optimaal resultaat te behalen, kiezen wij een passende Shaper uit ons netwerk, gebaseerd op vaardigheden en motivatie. Een Shaper haalt het maximale uit zijn of haar vakgebied, en draagt kennis moeiteloos over naar een andere Shaper, indien nieuwe expertise vereist is.

Ik heb een Shaper nodig Ik ben een Shaper 

EVENTS