SHAPING FOR NOMAD

Outdoor meets digital

Digitale transformatie blijkt een boeiende ontdekkingstocht

Nomad is een sterk merk met een stabiele positie in het outdoor retail landschap. Verkoop vindt in toenemende mate online plaats, via de kanalen van verschillende aanbieders. Een goede omnichannel ervaring wordt beloond door de klant. Het merk wilde daarom de mogelijkheden verkennen en ontdekken in hoeverre digitale transformatie de organisatie kan versterken. Digital Shapers is gevraagd een tijdelijke adviesrol op zich te nemen en de organisatie van inspiratie te voorzien, als ook consistentie in online klantenervaring te creëren.

The enthusiasm for digital and for brands is contagious and fueled the changes we needed. The knowledge and insights of our Shaper on 'how to' helped us to take next steps. He did not shy away from giving his opinion even when it was not always what I wanted to hear. A great trait when you want to shape a company into new thinking. Last but not least it wasn't all talk but also getting things done.

Anouk Kooijmans - Managing Director Nomad

Shapers x Nomad

• Workshops & Shaper Project
• Digital storytelling
• Content & E-mail marketing
• Integration of online with offline
• Personalization of digital experience, omnichannel
• Website optimization
• Increase online discoverability & visibility
• Analytics & link tagging


Aan de hand van verschillende workshops hebben we bepaald wat de identiteit van het merk Nomad is en wat we daarmee online willen uitstralen. We hebben deze boodschap consistent doorvertaald naar de verschillende kanalen en verschillende campagnes opgezet. Hierbij zijn we onder andere meer gaan personaliseren en hebben we de community van consumenten betrokken om de beleving rondom het merk te versterken. Digital Shapers heeft de organisatie getraind en gecoached op het gebied van online marketing en verschillende digitale tools geintroduceerd die activatie en analyse makkelijker maken.

Resultaten

Een van de belangrijkste resultaten van dit project is dat bewustzijn van de kracht en het effect van online communicatie, alsook bekwaamheid binnen de organisatie op het gebied van online marketing sterk is verbeterd. Waar er eerst voornamelijk op product-detail niveau gecommuniceerd werd, staat er nu een platform waarmee consumenten geinspireerd worden om Nomad te ervaren. Emotie wordt getriggerd door beleving centraal te stellen en de klant uit te nodigen: 'It's better to travel one mile, than to read a thousand books'. Voor Nomad het begin van een zeer interessante digitale ontdekkingstocht.

EXPERTISE