Creative Data Workshop

Data als basis voor nieuwe producten

Amazon, Apple, Disney, Google… de meest bekende bedrijven ter wereld zijn begonnen in een garage. Blijkbaar is er geen luxe kantoor, of vastomlijnde strategie nodig voor creativiteit om tot bloei te komen. Een gedeelde overtuiging, een team van experts, veel experimenteren, basis kennis en bewustzijn van concepten en toewijding zijn veel belangrijkere ingrediënten.

Workshop

We organiseren een workshop met inspiratie en co-creatie als doel: we werken aan bewustzijn, kennis en ideeën rondom data analytics. Perfect voor een multidisciplinaire groep deelnemers uit jouw organisatie, en onze experts. Deze ochtend hebben we het voornamelijk over data en ontdekken we de potentie hiervan voor de organisatie.


In deze workshop werken we samen met onze strategische partner Ortec. We combineren daarbij onze ervaring op dit gebied met inhoudelijke expertise op het gebied van Data Science productontwikkeling. Zo zorgen we gezamenlijk voor het beste resultaat richting een meer data gedreven organisatie.

Aanpak

We beginnen de sessie met uitleg over Data Science en gerelateerde technologieën als Artificial Intelligence en Machine Learning. Je zal worden geënthousiasmeerd met voorbeelden van mogelijkheden en succesvolle toepassingen. Hierna komen we in een creatieve mindset, en laten we zien hoe data de drijfveer kan zijn voor ondernemerschap.
Welke data kan worden gebruikt om verbeterde voorspellingen te doen en zelfs gewenste uitkomsten te creëren? Hoe kunnen we het gebruik van data in de organisatie optimaliseren en welke nieuwe combinaties zijn mogelijk? Welke nieuwe producten en diensten of operationele verbeteringen kunnen gerealiseerd worden? Hoe kan AI ingezet worden in de organisatie? Aan het einde van de dag zullen er specifieke ideeën zijn die navolging kunnen krijgen met business cases en pilots.

We discussiëren bovendien mogelijke obstakels en volgende stappen om te nemen voor de groep.

Specifieke wensen?
Laat het weten!

Resultaten

  • Toegenomen kennis op gebied van Data Science en andere relevante technologieën
  • Lijst van mogelijke oplossingen binnen jouw organisatie, op basis van interne en externe data en technologieën zoals artificial intelligence en cognitive computing.
  • Ideeën over quick wins, lange termijn mogelijkheden en de volgende stappen om deze te bereiken.
  • Toegewijde tijd, focus en discussie leidt tot een toename in betrokkenheid en samenwerking van cross-department managers en data-driven transformation.
  • Oplossingen voor en inzicht in obstakels
  • Follow-up is mogelijk, waarbij business cases en pilots ontwikkeld kunnen worden en verandering teweeg kan worden gebracht.

EXPERTISE