Digital mission completed, staff left behind?

Wat kunnen we leren van een customer experience aanpak om mensen mee te krijgen in organisatieverandering?

Veel organisaties maken belangrijke stappen in de digitale wereld. Alles wordt in het werk gesteld om de klant centraal te stellen: zelfsturende teams zijn opgetuigd, data scientists zijn druk bezig met het verkrijgen van inzichten uit data en design thinking wint aan populariteit om nieuwe producten en diensten te bedenken en verbeteren.

Voor de klant leveren deze veranderingen doorgaans veel op. Een notificatie wanneer je te weinig pauze hebt gehouden op je werk, binnen mum van tijd een verstrekking van een lening en steeds beter werkende chatbots zijn je 24 uur per dag van dienst.

Organisaties doen vaak grote investeringen om hun digitale missie te doen slagen, maar vergeten soms medewerkers hierin mee te nemen. Staan zij wel achter de veranderingen die worden doorgevoerd? Ervaren zij de verandering echt als verbetering? Begrijpen en omarmen ze veranderingen en weten ze wat er van hen verwacht wordt? Hoe wordt een digitale strategie op een juiste manier overgebracht op de organisatie?

Op 12 maart a.s. delen we de ervaringen van beslismakers van organisaties uit verschillende sectoren. Kom naar #ShapingDigital en leer over hoe een user experience aanpak (design thinking, UX design) kan bijdragen aan het meenemen van medewerkers in organisatieverandering.