
Uitdaging
ERIKS is een industriële dienstverlener, met een breed scala aan beschikbare componenten van producten voor machinebouw, en een uitgebreide kennis van technologie. Deze producten, diensten en kennis worden onder andere gebruikt voor het onderhoud van machines en fabrieken.
ERIKS’ kennis wordt ingezet om klanten te helpen met het reduceren van onderhoudstijd. Digital Shapers heeft er in samenwerking met ERIKS, de klanten van ERIKS en onze partner Noorderwind gewerkt aan voorstellen om de dienstverlening te verbeteren wanneer machines stuk gaan.

Oplossing
Het concept ERIKS Brain richt zich erop om eindgebruikers een digitaal hulpmiddel te bieden, welke direct toegang verschaft tot de juiste ERIKS expert, op de momenten dat het er toe doet. Precies hierom is ervoor gekozen om direct samen te werken met eindgebruikers in de ontwikkeling van dit concept. Er is met name gefocust op het toepassen van Augmented Reality om technische problemen op te lossen.

Resultaten
Tijdens 6 sprints hebben we verschillende use-cases ontwikkeld op basis van gevalideerde, waardevolle businesscases. ERIKS heeft voor dit nog lopende project besloten om de ontwikkeling te starten van een van de use-cases, en eindgebruikers actief te blijven betrekken in het traject.
The Shapers are smart and friendly, with a proactive attitude. They are a hard working, client sensitive team, focused on getting things done and able to engage with internal as well as external stakeholders.