Shaping Keune

Van een stappenplan tot het vernieuwen van de digitale ervaring

Het verbeteren van digitale aanwezigheid, diensten en producten voor kappers en consumenten, waarbij vanuit een overkoepelende strategie gewerkt is aan implementatie. Met korte sprints en een hands-on aanpak, combineren onze Shapers verschillende expertises om snelle verandering teweeg te brengen.

Uitdaging

Keune is een succesvol Nederlands familiebedrijf dat producten, educatie en salon concepten voor kappers en consumenten ontwikkelt. Als internationaal merk is het een vereiste om een sterke digitale aanwezigheid te hebben. Omdat er gewerkt wordt in zeer diverse internationale markten, met verschillende klanten en leveringsmodellen, is het een uitdaging om zowel offline als online een uniformiteit en kwaliteit uit te stralen.

Aanpak

Als digitale partner van Keune was Digital Shapers verantwoordelijk voor zowel strategie als implementatie. Door te werken met een team met verschillende expertises kon snelle verandering teweeg gebracht worden. In samenwerking met interne stakeholders en externe leveranciers, hebben we gezorgd voor kwalitatieve en duurzame oplossingen voor kappers en consumenten.

Resultaten

Tijdens de eerste fase van samenwerking hebben we een digitaal stappenplan gemaakt voor het komende jaar. Prioriteiten gedefinieerd en keuzes gemaakt voor oplossingen en leveranciers. Klantonderzoek was hierbij een belangrijk onderdeel. Ook hebben we de invloed van keuzes op de organisatie in kaart gebracht, zodat we gezamenlijk kunnen zorgen voor een goede organisatie van digitale verantwoordelijkheden en vaardigheden.

Digital Shapers are skilled, efficient and nice people delivering adequate advice during the project. The speed with which the Shapers came up to speed with us was very valuable.

Esther van der Velden - Director of Global Marketing at Keune Haircosmetics

EVENTS