Shaping ORMIT

Op de hoogte blijven van digitale ontwikkelingen

In de ORMIT Digital School verzorgen we elke maand nieuwe content omtrent een relevant digital onderwerp. In 30 minuten per week leren deelnemers over de belangrijkste digitale thema’s, en de toepassingen hiervan in het bedrijfsleven. Hiermee werken we doorlopend aan het vergroten van een digitale mindset bij medewerkers.

Uitdaging

ORMIT specialiseert zich in het verbinden van getalenteerde en ambitieuze trainees aan organisaties. Het is van groot belang dat deze trainees een brede kennis hebben van digitale ontwikkelingen, en dat ze op de hoogte zijn van de laatste trends op dit gebied. De uitdaging voor Digital Shapers was om te bedenken hoe persoonlijke ontwikkeling ingepast kan worden in het drukke schema van de trainees, en hoe het leerproces leuker en toegankelijk kan worden gemaakt.

Aanpak

We hebben eerst de wensen van deelnemers verzameld door een ‘FutureCV’ survey uit te sturen, waarin ze gevraagd wordt om zichzelf over een jaar in de toekomst voor te stellen. Terugkijkend naar vandaag, moesten deelnemers bedenken welke persoonlijke ontwikkeling ze echt trots heeft gemaakt. Over welke technologie hebben ze meer geleerd, en hoe hebben ze dit gebruikt in hun werk? Welke problemen hebben ze opgelost? De content van de Digital School is samengesteld op basis van deze input en de expertise van Digital Shapers.

Resultaten

Elke maand zoeken we de meest relevante informatie over onderwerpen als customer experience en kunstmatige intelligentie en de toepassingen hiervan. De stof wordt tot leven gebracht door aansprekende cases te behandelen en informatie over te brengen via diverse media. Omdat niet iedereen hetzelfde leert, verzorgen we artikelen, filmpjes, podcasts, boeken, of raden we evenementen aan om bij te wonen. Aan het einde van elke periode wordt kennis in een quiz getest via open vragen of door gebruik te maken van specifieke tools.