Shaping Schiphol

Digital mindset vergroten van Schiphol medewerkers

De Digital Discovery Battle is ontworpen als verdieping op de Digital Escape Room, met als doel om bewustzijn, verlangen en het kennisniveau rondom digitale technologie te vergroten.

Uitdaging

Voor het tweede jaar op rij hielp Digital Shapers mee met de invulling van de Digital Week van Schiphol. Om medewerkers opnieuw te enthousiasmeren om meer te leren over digitale technologie en de toepassingen hiervan, werd er gevraagd om een verdiepingsslag op de Digital Escape Room te maken. Het vergroten van bewustzijn over de mogelijkheden van digitale technologie was de voornaamste uitdaging.

Aanpak

In samenwerking met Schiphol is een verhaallijn uitgedacht waarbij Schiphol werknemers een reis rond de wereld maken: De Digital Discovery Battle. In verschillende werelddelen werd geleerd over relevante technologie en werkmethoden. Door middel van gamification werden deelnemers gestimuleerd om zich nieuwe kennis zo snel mogelijk eigen te maken, en deze direct toe te passen in een educatief spel.

Resultaat

Door het succes van de Digital Escape Room het jaar hiervoor was de Digital Discovery Battle een grote publiekstrekker. Meer dan 25 ronden zijn gespeeld met in totaal meer dan 200 deelnemers. Dit had veel enthousiaste reacties als gevolg!

De Digital Discovery Battle is bewaard, en kan blijvend worden ingezet in het educatieprogramma van Schiphol en verwante organisaties.