Shaping T-Mobile

Op inspiratie expeditie

Tijdens de jaarlijkse off-site nam Digital Shapers het Shared Sales Services team van T-Mobile mee op inspiratie expeditie. Twee dagen waarin inspiratie omtrent technologische ontwikkeling, veranderend klantgedrag en de medewerker van de toekomst centraal stonden.

Uitdaging

In een jaarlijkse off-site staan teambuilding, inspiratie en plezier centraal. Hoe zet je een inhoudelijk sterk programma neer waarin dit verbonden wordt? We wilden medewerkers meenemen in technologische ontwikkeling, en samenwerking stimuleren door nieuwe kennis gelijk in te zetten om uitdagingen aan te pakken. 

Aanpak

Meerdere dagdelen zijn we samen op Inspiratie Expeditie gegaan. Hierin stond bewustwording over de mogelijkheden van digitale technologie centraal. Daarna zijn we steeds ingegaan op concrete toepassingen van de besproken technologie. Gezamenlijk kon daarna de vertaalslag van deze toepassingen naar het eigen werk gemaakt worden.

Resultaat

Diverse lezingen, workshops en spellen werden middels de doorlopende expeditie aan elkaar verbonden. We hebben in teams gewerkt aan:

  • Benutten van de potentie van technologie de komende 10 jaar
  • Vertaalslag naar de telecomindustrie
  • Veranderende klantbehoeften
  • Benodigde digitale competenties voor de T-Mobile medewerker

Voor de 2e keer een workshop mogen ervaren met Digital Shapers. Nieuwe groep, ander onderwerp en even enthousiast over de Shapers. Ze voelen aan wat een groep nodig heeft en durven uitdagend te zijn en mensen een spiegel voor te houden. De opbouw van het programma stond als een huis. Gebundelde lef, kennis en energie die aan het denken zet en tegelijkertijd uitnodigt om mee aan de slag te gaan. Zowel voor het behalen van ons leerdoel als ook door de professionele samenwerking van voorbereiding tot evaluatie kijk ik terug op twee zeer geslaagde events.

Bernd Knuvers - Head of Shared Sales Services T-Mobile