Shaping Keune

Met een stappenplan digitale klantervaring verbeteren
Keune is een succesvol Nederlands familiebedrijf dat producten, educatie en salon concepten voor kappers en consumenten ontwikkelt. Als internationaal merk is het een vereiste om een sterke digitale aanwezigheid te hebben. Omdat er gewerkt wordt in zeer diverse internationale markten, met verschillende klanten en leveringsmodellen, is het een uitdaging om zowel offline als online een uniformiteit en kwaliteit uit te stralen.

Aanpak
Als digitale partner van Keune was Digital Shapers verantwoordelijk voor zowel strategie als implementatie.Tijdens deze samenwerking stond het verbeteren van digitale aanwezigheid, diensten en producten voor kappers en consumenten centraal, waarbij vanuit een overkoepelende strategie gewerkt is aan implementatie. Door te werken met een team met verschillende expertises kon snelle verandering teweeg gebracht worden. In samenwerking met interne stakeholders en externe leveranciers, hebben we gezorgd voor kwalitatieve en duurzame oplossingen voor kappers en consumenten.

Resultaat
Tijdens de eerste fase van samenwerking hebben we een digitaal stappenplan gemaakt voor het komende jaar. Prioriteiten gedefinieerd en keuzes gemaakt voor oplossingen en leveranciers. Klantonderzoek was hierbij een belangrijk onderdeel. Ook hebben we de invloed van keuzes op de organisatie in kaart gebracht, zodat we gezamenlijk kunnen zorgen voor een goede organisatie van digitale verantwoordelijkheden en vaardigheden.

"Digital Shapers are skilled, efficient and nice people delivering adequate advice during the project. The pace with which the Shapers came up to speed with us was very valuable"

Esther van der Velden
Director of Global Marketing at Keune Haircosmetics

We kunnen jou ook helpen

Shaping Digital