Shaping T-Mobile
Op inspiratie expeditie
Tijdens de jaarlijkse off-site namen wij het Shared Sales Services team van T-Mobile mee op inspiratie expeditie. We wilden medewerkers meenemen in technologische ontwikkeling, en samenwerking stimuleren door nieuwe kennis gelijk in te zetten om uitdagingen aan te pakken. Twee dagen waarin inspiratie omtrent technologische ontwikkeling, veranderend klantgedrag en de medewerker van de toekomst centraal stonden.
Aanpak
Meerdere dagdelen zijn we samen op Inspiratie Expeditie gegaan. Hierin stond bewustwording over de mogelijkheden van digitale technologie centraal. Daarna zijn we steeds ingegaan op concrete toepassingen van de besproken technologie. Gezamenlijk kon daarna de vertaalslag van deze toepassingen naar het eigen werk gemaakt worden.
Resultaat
Diverse lezingen, workshops en spellen werden middels de doorlopende expeditie aan elkaar verbonden. We hebben in teams gewerkt aan:
- Benutten van de potentie van technologie de komende 10 jaar
- Vertaalslag naar de telecomindustrie
- Veranderende klantbehoeften
- Benodigde digitale competenties voor de T-Mobile medewerker
Digital Shapers voelen aan wat een groep nodig heeft en durven uitdagend te zijn en mensen een spiegel voor te houden. De opbouw van het programma stond als een huis. Gebundelde lef, kennis en energie die aan het denken zet en tegelijkertijd uitnodigt om mee aan de slag te gaan. Zowel voor het behalen van ons leerdoel als ook door de professionele samenwerking van voorbereiding tot evaluatie kijk ik terug op twee zeer geslaagde events.
Bernd Knuvers
Head of Shared Sales Services T-Mobile